145

en av julklapparna från min pappa var att han skulle betala en vinylspelare med högtalare och förstärkare till. idag hittade vi äntligen vad vi var ute efter och nu är jag åh så lycklig.
han förstår nog inte riktigt vad jag ska med den till "jaha, tänka sig att du vill ha det folk slängde förr" men han var väldigt glad. eftersom han växte upp med vinyler och har väldigt bra musiksmak. så han sprang ut i förrådet och vi var som lyckliga femåringar när vi kollade igenom skivorna. vid var och varranan skiva skrek pappa till "DEN! den måste du lyssna på!" eller "oj, den skivan. vilken klassiker, den SKA du lyssna på". jag nådde höjden av lycka när jag hittade pappas beatles-skiva the white album eller kanske när jag hittade samlingen med alla ebba grön skivor. så nu sitter jag på mitt rum med beatles snurrande på hög volym genom två feta högtalare. så himla rätt.




inte för att det spelar någon roll men, jag hittade även en tekopp, ett fat och en teburk till min samling. pratade med en gubbe som hade en analog systemkamera med några objektiv i källaren som han mer än gärna sålde till mig. är ungefär så nöjd man kan bli, har försökt få tag på det ett bra tag nu.


2011-01-08 @ 13:07:04 meningslöst Permalink


hjärtan:
Postat av: Rosita

fasiken så fint!

2011-01-08 @ 17:15:03
URL: http://fewlix.blogg.se/
Postat av: Anonym

Detdär, det där ÄR materiell lycka. På hög nivå. Om inte högsta. Fy, åh, ah. Blir aningen svartis, skall jag säga dig.

2011-01-08 @ 20:26:39
Postat av: ljungberg.

Åh föräldrar med bra musiksmak är det bästa! Som en liten guldgruva av musik! :,D

2011-01-08 @ 23:20:29
URL: http://lowfidelity.blogg.se/

hjärtan:

Namn:
kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Hej:

Trackback
RSS 2.0