76

träffade mannen i mitt liv idag. men innan jag gjorde det hann jag bland annat sova lite för länge, gå på 257,5 förfärligt dödande teorilektioner, missa tåget för att min busschaufför va tvungen att stanna hela tiden, endast för att han skulle säga till en tös när hon hade fötterna på sätet. sen tog jag och björn efter ett köp av några alldeles för dyra chokladbitar på pressbyrån tåget mot malmö. tog oss till kön som var förvånansvärt kort och flyttade sig förvånansvärt snabbt. vakterna (som var överallt) hade bestämt att håkan inte skulle kramas, att endast de som handlat fick signera och att det skulle gå snabbt. väldigt snabbt. det var tre fina sekunder i alla fall, sprang bak bordet och tog en kram när vakterna tittade bort, dom blev såklart arga. men det gör ingenting. jag har kramat mannen vars texter har räddat mig lite för många gånger.
2010-10-15 @ 22:08:21 meningslöst Permalink


hjärtan:
Postat av: Malin

håkan. så fin. det var bra gjort av dig att krama honom. jag ska också krama honom en dag. <3

2010-10-16 @ 17:44:17
URL: http://looneyluna-malin.blogspot.com/
Postat av: J

Fast nu är det ju i så fall inte hans texter som har räddat dig, med tanke på att majoriteten av dem kommer ifrån andra låtar menar jag.



And you were the sunshine heading my front-line,

I was alone, you were just around the corner from me.

(Life On A Chain, Pete Yorn)



Susan and her brother, Charles the grinning boy

Put me in the back seat, and they took me for a ride

Yeah, the radio was on—can’t you dig the locomotion

Kingdoms of the radio, 45 RPM

Too much revolution, then

(Dominance And Submission, Blue Oyster Cult)



Riding on the City of New Orleans,

Illinois Central Monday morning rail

Fifteen cars and fifteen restless riders,

Three conductors and twenty-five sacks of mail.

(City Of New Orleans, Steve Goodman)



Du betydde inte allt, men det blåste aldrig kallt.

(Helt Nära Dej, Ted Gärdestad)



För att ta en midsommarnattsdröm som exempel.



Gud vad dumt det var av mig att ens skriva sådär egentligen. Ganska onödigt.



Han tar åtminstone texterna och gör dem till någonting fint. Puss!

2010-10-16 @ 17:49:30
Postat av: Louise

sv: Det är fint att snubbla in på fina bloggar, och tack så himlans mycket att du tyckte min är fin. (:



Jag gillar det tredje foto. Rörelseoskärpan och fokusen är riktigt intressant och fin!

2010-10-17 @ 00:53:55
URL: http://andvari.blogg.se/

hjärtan:

Namn:
kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Hej:

Trackback
RSS 2.0