136

jag är verkligen dålig på att uppdatera. i alla fall, julafton. vi firar julafton väldigt svenskt och traditionellt. vi firar jul precis lika dant varje år. sedan jag föddes har jag åkt till mormor varje jul. det börjar med kramar och skratt. sen fylls det på med "lite" fika. efter det väntar kalle ankas jul. sen brukar det bli ett gigantiskt julbord, man är redan mät sedan innan men känner sig ganska tvungen att äta lite till, dels för att det är så gott och dels för att mormor sitter och säger att man ska ta lite till. sen har man helt plötsligt gått upp några kilo. höjdpunkten när man var mindre var att höra mormor säga att hon skulle gå och köpa tidningen. för att sedan sätta sig i soffan och stirra förhoppningsfullt ut genom fönstret med sina kusiner i väntan på att hon skulle vandra upp för en snötäckt backe med lyktan i hand utklädd till tomte. detta är nu förtiden mer av en trevlig stund. så vi öppnade julklappar och lekte julklappslekar för att sedan påpeka att klockan började bli mycket. att det var dags att åka hem.



(jag levde på omeletten med svampsås. orkar inte hur gott det är. mormor försökte dock övertala mig till att äta av julskinkan, "du kan väl bara smaka en bit!", haha) 
skäggeT är kärlek. så, gud ju i efterskott. vad var finaste julklappen?
2010-12-27 @ 15:58:26 meningslöst Permalink


hjärtan:
Postat av: Rosita

Finaste julklappen var nog mina filter till kameran och pengarna till en Håkan biljett, mhm.



Din finate julklapp? :)

2010-12-27 @ 19:28:04
URL: http://fewlix.blogg.se/
Postat av: e

sv: hahaha åh, tack. din blogg är jättefin den med.

2011-01-07 @ 00:21:05
URL: http://milkthistle.blogg.se/

hjärtan:

Namn:
kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Hej:

Trackback
RSS 2.0